Sthlms resan

Nu känner jag att jag varit riktigt slö me att skriva här, men har faktiskt inte haft någon ork.. Iaf så kom mina päron och hämtade Felix i söndags så jag kunde sticka till Sthlm på måndag.. Åkte 07.40 me bussen och kom fram vid 11.. Trodde att en viss person skulle möta mej men han låg hemma och sov den rackarn.. Han sa att han skulle komma inom en timme och jag hittade faktiskt till rätt spår i tunnelbanan.. Kände igen mej sen förra gången jag var där.. Klockan blev halv ett och han kom väl inte.. När jag ringde upp honom så hade han somnat om. Kan ge mej sjutton på att han gjorde det me flit så jag skulle lära mej att hitta dit själv...Jaja jag hittade till den platsen jag skulle hoppa av och sen kom han faktiskt och mötte mej.. Vi gick bort till hans morsa för att ta reda på vart förskolan låg som jag skulle hälsa på morgonen efter.. Hans morsa var riktigt trevlig.. Hon tog även fram busstider åt mej så jag skulle kunna ta mej till Hässelby, dit jag skulle på eftermiddagen dagen efter.

Hans kompis kom dit efter ett tag och vi gick iväg och käkade en vända, för att sen återvända till hans morsa där jag hade lämnat min väska.  Efter en stund gick vi hem till honom och satt där och pratade och kollade på tv.. Vid 22- tiden åkte hans kompis hem och då fick vi va själva för första gången sen jag anlände = myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys ;)
Vid halv ett på natten somnade jag och va bra nervös inför morgondagen.

Tisdagmorgon var en nervös morgon.. Duschade och fixade till mej, men nån frukost fick jag inte i mej. Testade me en macka men den höll på att komma upp lika fort som den kom ner så jag gav upp och ringde till Malin för att lugna ner mej lite.  Jag hittade till förskolan och fick träffa chefen som var jättetrevlig. Hon kommer att höra av sig till veckan om hur det blir.. Hon skulle träffa 3 till.. Fick även en rundtur på förskolan för att se vad dom höll på me där.
Sen bar det iväg hem till honom igen som låg och sov.. Väckte honom efter ett tag för att hinna me lite mys..hihi.. Han frågade om jag skulle komma förbi efteråt, men det skulle jag ju inte hinna eftersom jag fick lov att hem och hämta min älskade vovve hos Moa som hade honom sen 17 på eftermiddan.
Hittade till Hässelby och stället där jag skulle träffa två chefer samtidigt och efter mycke prat så sa dom att dom ville att jag ska komma tbx den 9 juni för att få en rundtur på förskolorna där dom behöver personal.. Så det låter lovande me jobb där där kan man väl tänka sig.. 
Kom tbx till centralen lagom så jag missade tåget som gick 16.55 eller va fan det va.. Köpte en biljett till nästa tåg och hann me att köpa en hamburgare och gå på toa innan tåget skulle gå.. Bråttom va det för det tog en jävla lång tid att få en biljett kan jag lova.. Sån jävla kö alltså :(

Vid 21 var jag hos Moa och hämtade Felix och gick hem och landade i soffan.  Va skönt att va hemma igen men myset saknade man ju förstås.. Pratade me honom en vända innan jag skulle sova sen!

Förlåt Annika och Dorran att jag inte ringde igår men jag va helt slut på vägen hem och batteriet va dåligt :( Nu har ni fått reda på hur det gick iaf.

Nu måste jag käka lite frukost för jag och Lina ska snart iväg och intervjua lärare för våran C-uppsats!!

 Bye

Kommentarer
Postat av: dorran

det e lugnt !!! jag vet ju att du lever i alla fall...kram

2009-05-06 @ 11:22:20
URL: http://diezeldoriz.blogg.se/
Postat av: Ullis

va bra =) Japp jag lever trots att jag farit runt alldeles själv i Sthlm :-P Kram

2009-05-06 @ 18:31:00
URL: http://raggarullis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0